سالار د یونی (Salar De Uyuni)، بولیوی

سالار د یونی (Salar De Uyuni)، بولیوی: این ناحیه بزرگ‌ترین جلگه نمکی جهان است که باید آن را از نزدیک ببینید تا باور کنید وجود دارد. این منطقه ۱۲ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

 ساحل قرمز، Panjin، چین

وقتی به یک ساحل فکر می کنیم مطمئنا رنگ قرمز آخرین رنگیه که تصور می کنیم. این ساحل در چین، پاییز هر سال چنین رنگ پر جنب و جوشی داره. این رنگ قرمز به دلیل وجود وجود گیاه دریای ای به نام surds است.این گیاه دریایی در طول بهار رشد می کنه و در طول تابستان به رنگ سبز در میاد و هنگام پاییز این رنگ از سبز به قرمز تغییر می کنه که برای توریست ها و مردم محلی متحیر کننده است.

 آنتلوپ کنیون، ایالات متحده آمریکا

آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک حاوی صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان بگونه‌ای غریب فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شوند. این پارک همانند مانیومنت ولی متعلق به زمین‌های قبیله ناواهو می‌باشد.

غار یخی در ایسلند

این غار یخی که یکی از زیباترین و شگفت انگیزتزین غارهای جهان بشمار میرود در کشور ایسلند واقع شده، این غار ها از ذوب شدن یخ ها در دوره یخبندان در زیر یخچال های طبیعی بوجود آمده اند، این غار بیش از صد متر طول دارد، ایسلند شمالی­ترین کشور اروپا و کشوری است جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس، کشور ایسلند پر است از غار های عجیب و آتشفشان های زیبا و با شکوه.


ساحل درخشان در مالدیو


شب‌ها در سواحل مالدیو نور آبی خیره کننده‌ای به چشم می‌خورد که همانند ستارگان آسمان است. این نور آبیدرخشان ناشی از ذرات بسیار کوچکی است که در امواج ساحلی وجود دارد. این ذرات کوچک که از خودشان نور آبی ساطع می‌کنند از دسته فیتوپلانکتون‌ها یا موجودات ریزدریایی هستند. وقتی این ذرات لمس شوند یا در مسیر شکست موج قرار بگیرند، نور آبی رنگی از خود بروز می‌دهند. وقتی موج به ساحلمی‌رسد و می‌شکند این نور آبی رنگ به روشنی قابل مشاهده است. وارد آمدن هرگونه فشاری به این ذرات همین واکنش را در این موجودات دریایی به همراه دارد. بنابراین ، وقتی فرد روی ساحل راه برود، در پشت سر او نوری آبی رنگ شکل می‌گیرد که بسیار خیره کننده است.

دریاچه Retba، سنگال


دریاچه رتبا، Retba یا صورتی در سنگال و یکی از جاذبه های توریستی درغرب آفریقاست، برخلاف تمام دریاچه‌‌‌ های دنیا صورتی رنگ است. این دریاچه به خاطر رنگ جالب آن مورد توجه قرار گرفته است به گفته یکی از محققان، زمانی که از داخل هلی‌ کوپتر به این دریاچه نگاه می‌ کردیم، به نظر می‌ رسید که قایق‌‌‌ ها روی مخلوطی از شیر و توت فرنگی شنا می‌ کردند. غلظت نمک این دریاچه به حدی است که باعث شناور شدن هر شناگری در سطح آب می‌ شود.مایکل دانسون، میکروبیولوژیست و محقق در این‌ باره می‌گوید: رنگ صورتی این دریاچه به خاطر غلظت زیاد و بالای نمک در ترکیب با باکتری فعالی Dunaliella Salina به نام است. این باکتری‌‌‌ ها در کنار نمک و با استفاده از نور خورشید، انرژی بیشتری تولید می‌ کنند و چرخه صورتی رنگ آب را به وجود می‌ آورند.

 چشمه اب گرم پرواز، نوادا، ایالات متحده آمریکا


آبگرم پرواز که در گوشه ای از امریکا جا خوش کرده ،خیلی از طبیعت دوستان دنیا را حیرت زده کرده است. گردشگرانی که گذارشان به ایالت نوادای امریکا افتاده، اغلب یکی از دیدنی ترین بخش های سفرشان را مربوط به آبشار آب گرمی می دانند که با تمام آب گرم های دیگر دنیا متفاوت است. آب گرمی با سنگ های رنگین کمانی و منظره ای که بیشتر از هر چیز به یک نقاشی شباهت دارد! این آب گرم که در دره هوآلاپای قرار دارد، در دهه ۱۹۶۰ به طور طبیعی به وجود آمد و کم کم لقب گردشگرپذیرترین پدیده طبیعی ایالت نوادا را به خود اختصاص داد. چون علاوه بر خواص درمانی زیادی که دارد، به دلیل وجود املاح معدنی خاص با رنگ های متفاوتی در هم آمیخته و تابلویی هفت رنگ را مقابل چشمان گردشگران می آورد. در این آب گرم ماهی های کوچک، قوها و مرغابی های وحشی زندگی می کنند و این آبشار کوچک سنگی را به یک منطقه شگفت انگیز تبدیل می سازند. این آبشار از دل سنگی بیرون می زند که ۴متر ارتفاع دارد و میلیون ها سال قبل در اثر فرسایش آبی به وجود آمده است. گردشگرانی که قصد سفر به این آب گرم شگفت انگیز را دارند، معمولا ساعات ظهر را برای این کار انتخاب می کنند چون در این صورت آب و آفتاب تصویری خلق می کند که نمونه اش را هیچ جای دیگر نمی توان دید. آب تا ارتفاع ۲متری پاشیده می شود و قطرات ریز آن به همه جا می پاشد. خورشید هم با تابیدن به این آب معدنی نمایی هزار رنگ به آبگرم می دهد. جالب است بدانید که این چشمه آب گرم حدود یک مایل از جاده فاصله دارد اما آنقدر بزرگ است که از ده ها متر دورتر دیده می شود.

کوههای Tianzi، چین





پسر آسمان ؛ عجیب ترین کوهستان دنیا

کوهستان تیانزی یکی از مناظر رویایی است که نظیرش را هیچ جای دیگر کره زمین نمی توانید پیدا کنید.این کوهستان واقع در بخش شمال غربی منطقه خوش منظره ولینگ یانگ, دراستان هونان چین، مشرف به دره سوکی واقع شده است. این نام “tianzi”. این یعنی “پسر آسمان” و لقب سنتی امپراتور چین است . این کوهستان دارای اشکال عجیب و منحصر به فردی است. تیغه های بلند سنگی که در دل مه کوهستانی مناظری دلفریب و عجیب را به وجود میآورند که یادآور افسانه های خدایان در آیین های چینی است.آبشارها و غارهای زیبا و عجیب بر جذابیتهای کوهستان تیانزی می افزاید و این منطقه را به یکی از ۱۰ منطقه برتر گردشگری کشور چین بدل کرده است. مناظر این کوهستان در هر چهار فصل سال دیدنی است و مخصوصا در بعد از بارندگی چشم نوازی خاصی را به ارمغان می آورد.

پاموککاله، ترکیه


اموک کاله آنتالیا یک بنای طبیعی و جذاب است که هر کسی را از هر گوشه جهان برای دیدن آن به سمت خود می کشد چشمه های آب گرم ، غارهای طبیعی ، شکل سازه ای منحصر به فرد و آبشار های طبیعی به همراه استخرهای طبیعی همه و همه باعث جذابیت خاص پاموک کاله ترکیه می شود. تراس پاموک کاله ترکیه از تراورتن و سنگ رسوبی تشکیل شده و به خاطر چشمه های آب گرم و رسوب های باقی مانده شکل منحصر به فردی پیدا کرده است . در این منطقه ۱۷ چشمه آب گرم با دمای ۲۱۲ درجه سانتی گراد قرار گرفته که حتی تصور شنا کردن در آن نیز غیر ممکن است .آبی که از صخره های پاموکاله ترکیه رو به پایین سرازیر می شود، دمایی در حدود ۳۵ درجه سانتگیراد دارد و همین موضوع سبب شده تا کل منطقه در اثر رسوب املاح موجود در آب حالتی شبیه پنبه پیدا کند. همچنین جریان آب، حوضچه های فوق العاده ای که در اطراف پاموک کاله وجود دارد را نیز پر می سازد. پاموک قلعه ترکیه به خاطر نوع و شکل آن به قلعه پنبه ای مشهور شده است و دلیل آن به خاطر وجود سنگ آهک متخلخل تراورتن می باشد . همچنین آب روان باعث ته نشین شدن کالی های گریناتی به صورت ایوان های مطبق در این ناحیه شده است .

درختان خون اژدها، سقطرا، یمن مظلوم!



درخت خون اژدها (Dracaena cinnabari) و یا ( «دم العنقاء» یا «دم الأخوین») درختی است بومی جزایر سقطری یمن. این نام را به خاطر شیره سرخ‌رنگی که از آن می‌تراود به آن داده‌اند. این درخت قطره‌های باران را از راه تنه‌های ریشه‌مانند هوایی خود به سوی ساقه اصلی هدایت می‌کند و با شکل چترمانند خود از تبخیر سریع در پیرامون ریشه‌ها خود جلوگیری می‌کند. درخت خون اژدها در ماه فوریه گل می‌دهد و تا شکفتن کامل گل آن پنج ماه به‌درازا می‌کشد. شمار و کیفیت این درخت‌ها امروزه همواره رو به کاهش است.

یخ زمرد بر روی دریاچه بایکال، روسیه



دریاچه بایکال دریاچه‌ای است در جنوب سیبری در کشور روسیه، میان استان ایرکوتسک وبوریاتیا. این دریاچه از سایت‌های میراث جهانی اعلام شده‌است. بایکال قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچهٔ آب شیرین جهان در روسیه قرار دارد. از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دور افتاده‌است، دارای جانورانی است که فقط در این دریاچه یافت می‌شود این جانوران شامل تعداد زیادی از بی‌مهرگان، چندین گونه از ماهی‌ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال می‌باشند فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین جهان است و دائماً در آب شیرین زندگی می‌کند دانشمندان بر این عقیده هستند که خوک‌های آبی این دریاچه در زمانهای قدیم از اقیانوس شمالی (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالای رودخانه، به این دریاچه رسیده‌اند. دریاچه بایکال بزرگترین منبع آب شیرین جهان به شمار می‌آید. تقریباً ۲۰ درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومتر مربع پهناوری دارد.